Beste bezoeker,

Welkom op de website van Evopower. Wij zijn Edwin en en Monique en we wonen met zoon Jeroen in Bergen op Zoom. Deze site gaat voornamelijk over Edwin en zijn Mitsubishi's. Je vindt naast informatie, foto's en enkele filmpjes van de Evo, ook een kort stukje geschiedenis omtrent de Evolutions, links en natuurlijk niet te vergeten mijn 'gastboek'.
Edwin doet op deze pagina zijn verhaal:

Hoe een Mitsubishifreak ontstond
Ik heb eigenlijk nooit iets met auto's gehad totdat ik in 1999 een Mitsubishi Galant 1.8 TD kocht en daarmee aan de slag ging. Dat begon met verlagen en andere matten erin, maar al snel wilde ik er ook meer power in. Met behulp van Ben Jans heb ik er zelf een intercooler in gebouwd.
Inmiddels was ik lid geworden van Mitsubishi Club Nederland, welke inmiddels helaas ter ziele is. Via MCN groeide langzaam aan mijn interesse voor tuning. De Galant kreeg getinte ramen en werd bestickerd. Inspiratie vind ik binnen het dragracen/street legal en op de tuningshows waar ik zelf sta, en ook mee-organiseer.
Door mijn lidmaatschap bij MCN raakte ik behoorlijk Mitsubishi gek. Mijn bijnaam is dan ook sindsdien Mitsubishifreak!, want ik verzamel echt alles m.b.t. Mitsubishi. Mijn 'museumpje' op zolder heeft een collectie van brochures tot modelwagens (ca. 200 stuks), van posters tot sleutelhangers, etc. etc.
Ik spaar echt alles van Mitsubishi. Dus als er bezoekers op deze site zijn die iets van Mitsubishi hebben en dit (tegen vergoeding van de verzendkosten) aan mij wil schenken, ben ik hen zeer dankbaar.
Mijn vrouw heeft een haat-liefde relatie met Mitsubishi. Mijn hobby gaat haar soms 'te' ver, maar ze is wel weg van haar Coltje en zou nog liever ooit een 3000GT willen rijden. Toch is Mitsubishi zodanig een rode draad in ons leven dat we een Rottweiler hebben die 'Evo' heet en het logo op onze trouwringen, zijn getrouwd op 20-06-2006, hebben staan. Zie de foto bovenaan deze pagina. Uiteraard was onze eigen evo 3 onze trouwauto die dag.


Mijn 'EVO'
In 2003 ging mijn getunede Galant kapot (waterpomp en blok). Hierdoor had ik een goed excuus om van de Galant een hele snelle auto te maken door er een Galant VR-4 blok (240 pk) in te laten plaatsen. Maar de ombouwkosten lagen ongeveer gelijk met het importeren van een echte VR-4 vanuit Japan of de VS.
Een bedrijf wist echter een EVO II te staan in Japan, maar deze ging op een gegeven moment mijn neus voorbij. Daarna kwamen ze met de "EVO III GSR" uit 1995. Het was liefde op het eerste gezicht. Drie foto's op internet waren voor mij genoeg om voor deze auto te gaan. Tegelijk met de EVO heb ik vanuit Japan een Nr.1 catback van Apexi met een airfilterkit van HKS gekocht.
Mijn rechtsgestuurde Japanner is dus vanuit Japan ingevoerd, maar is standaard door de RDW-keuring gegaan. Helaas had de EVO wat transportschade opgelopen, maar dankzij autoschadebedrijf Adrie van Burgh is hiervan niks meer te zien.


Tuning
Met mijn EVO heb ik gewacht met tunen. Ik moest eerst maar eens leren om een rechts gestuurd beest enigszins onder controle te kunnen houden. Maar gaandeweg ontstond er een beeld in mijn hoofd over hoe 'mijn EVO' moet worden.
Wat er aangepast of geupgrade is te zien onder de knop 'technisch' in het menu links.


De 'kick'
Wat maakt de EVO voor mij nou zo bijzonder? Het vermogen, het unieke (er rijden er maar een paar van rond in Nederland), rechts gestuurd rijden, de sound, de heerlijke wegligging, het bochtwerk, het sprinten .... en dan op het circuit (Zandvoort bijvoorbeeld) een stukje rijden. Echt helemaal te gek!!!
Maar natuurlijk ook de soms toch wel jaloerse blikken en/of de duimpjes in de lucht. Jaloezie is jammer want die mensen vergeten dat ik er erg veel voor laat en zuinig leef ter wille van deze liefde. Mensen die zeggen dat het een 'nep' rallywagen is laat ik graag even stof happen om hen duidelijk te maken dat dit toch zeker een 'echte' is ;-)

Colt 1.5 GLXI EXE
Voor dagelijks gebruik hebben we de Mitsubishi Colt 1.5 GLXI EXE uit 1992 van Monique. De Colt is afgelopen 3 jaar aardig verbouwd en alles behalve standaard. Hierbij doe ik zo veel mogelijk zelf of maak ik zelf. Zo heb ik al zelf een veerpootbrug en een uitlaatspruitstuk gemaakt, een gasklephuis aangepast en geflowd.
een en ander over deze auto valt te lezen onde de knop 'Colt' in het menu links.

Evo op stal
Op vrijdag 7 maart heeft een onverantwoordelijke dwaas mij een kopstoot gegeven waar ik hersenletsel aan over heb gehouden. De reden: een groot misverstand. Mijn vrouw stak in een melige bui haar tong uit via de zijspiegel naar onze zoon op de achterbank. Een bestuurder in een BMW dacht dat het naar hem was, reed ons klem en begon een partij moeilijk te doen tegen haar. Hij was niet te overtuigen en probeerde zelfs haar portier open te rukken. Toen hem dat niet lukte gaf hij een harde beuk op de auto, de Colt, ter hoogte waar onze zoon Jeroen zat. Om Jeroen te beschermen stapte mijn vrouw uit om te proberen het buiten de auto uit te praten met die man. Er stapten twee buitenlandse jongens uit de auto die erbij kwamen staan en ik ben ook uitgestapt, uiteraard. Die jongens deden niks. Eentje leek ons zelfs te proberen af te schermen van die woedende vent die mijn vrouw uit bleef schelden. Toen ik die vent vroeg respect te hebben voor mijn vrouw, was zijn reactie een kopstoot.
Ik wankelde en riep om het kenteken. De man en zijn kornuiten gingen er snel vandoor. Gelukkig kon Monique en een getuige het kenteken noteren. Hierna zijn we naar de huisartsenpost gegaan, omdat ik een bloedneus had. Het leek allemaal mee te vallen en na de aangifte konden we (3 uur later inmiddels) eindelijk naar huis. De dagen die volgden kreeg ik steeds meer problemen waardoor we het vermoeden kregen datik een hersenschudding had. Verstrooid, hoofdpijn, spraak- en evenwichtsproblemen en 's maandags krachtsverlies links in mijn lijf. Via de huisarts kwam ik in het ziekenhuis terecht waar ik 5 dagen heb gelegen. Ik kon nog geen suikerzakje openmaken, laatst staan lopen.
Inmiddels zijn we maanden verder en nog steeds heb ik veel last van de gevolgen van kopstoot als hoofdpijn, evenwichts-, en concentratieproblemen, minder kracht links, snel moe en meer. Wekelijks ga ik naar het ziekenhuis om te revalideren.
Naast de lichamelijke problemen zijn er nare financiële en emotionele gevolgen de kopstoot. Mijn jaarcontract verloopt in januari en wordt niet verlengd. En ik kan mijn autohobby niet uitoefenen, omdat ik sinds de kopstoot niet mag autorijden.
Juridisch krijg je ook geen genoegdoening. In dit land worden daders beschermd en moeten slachtoffers kennelijk slachtoffer blijven. De dader krijgt geen straf als hij ons, slechts, 900 euro betaalt. Ongelooflijk als je ziet wat een gevolgen deze laffe daad heeft voor mij en mijn gezin. Het treft ons namelijk allemaal. Jeroen heeft er op emotioneel vlak nog last van. Als er iets gebeurd in het verkeer is hij erg bang dat de ander gaat slaan. Mijn vrouw ziet wat af doordat ik ben veranderd en maakt zich veel zorgen zorgen om mijn herstel en financiële situatie. Gelukkig heeft zij nu parttime werk gevonden zodat we het hoofd nog een beetje boven water kunnen houden.

Door dit alles heb ik onlangs besloten de 'evo' uit de wegenbelasting te halen voor nog onbepaalde tijd. De auto staat nu half gestript in de garage. Als ik niet kan rijden gebruik ik de tijd maar nuttig de auto grotendeels opnieuw op te bouwen en te verfraaien. Op deze manier hoop ik de fouten door firma Coltco te verbeteren en de schade aan de carrosserie te herstellen.
Intussen ligt de Evo nu even stil, maar zodra het Colt project is afgerond gaat de drastische verbouwing van de Evo verder. Een en ander omtrent beide projecten komt op deze site te staan.


Dankwoord
Graag wil ik mijn sponsors bedanken voor hun steun. Zonder hen zou veel moeilijk tot onmogelijk zijn. Een overzicht van mijn huidige sponsors is te vinden onder de knop 'Sponsors'.
Mitsubishi Nederland wil ik bedanken voor het aanleveren van folder en foto materiaal voor deze site. En Erdem bedankt voor het mee verzinnen naar een pakkende naam voor de website op ETS.
Als laatste wil ik mijn vrouw Monique bedanken voor het opbrengen van geduld en interesse met betrekking tot mijn hobby en haar inzet wat betreft het maken van deze website. Als dank probeer ik haar Coltje beetje op te knappen, maar tijd tekort....Klik voor de ontwikkelingen hiervan op de 'Colt' button in het menu.



Edwin Boogaart